kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
در ادامه جنگ نفتی با ایران

آمریکا: قیمت نفت برنت تا 10 سال دیگر تنها به 91 دلار می‌رسد

در ادامه جنگ نفتی غرب با ایران، اداره اطلاعات انرژی آمریکا مدعی شد: قیمت نفت برنت تا 10 سال دیگر تنها به 91 دلار می‌رسد.


به گزارش فارس به نقل از رویترز، دولت آمریکا روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرد تولید نفت داخلی کشور بیش از پیش‌بینی‌های گذشته افزایش خواهد داشت و این مسئله تهدیدی برای رسیدن قیمت نفت به بدترین میزان از زمان بحران مالی جهان است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: تولید نفت خام آمریکا در سال 2020 به 10/6 میلیون بشکه در روز می‌رسد که بیش از پیش‌بینی‌های قبلی است. پس از آن تولید نفت خام آمریکا کمی متعادل شده و در سال 2040 به 9/4 میلیون بشکه می‌رسد.
به‌رغم قیمت پایین تولید بالای نفت که به ويژه در نفت ساحلی آمریکا و اغلب در تولید نفت شل اتفاق می‌افتد. تولید ساحلی نفت خام آمریکا به 5/6 میلیون بشکه در سال 2020 برسد که 38 درصد بیش از پیش‌بینی سال گذشته است.همچنین این آژانس تاکید کرده میزان حفاری‌ها هم سرعت بیشتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.پیش از این خبرها حاکی از کاهش 53 درصدی دکل‌های حفاری نفتی در این کشور بود.
اداره اطلاعات انرژي آمریکا پیش‌بینی کرده که تولید نفت برنت امسال 56 دلار خواهد بود و تا 10 سال دیگر یعنی 2025 به 91 دلار خواهد رسید، این قیمت براساس ارزش دلار 1393 پیش‌بینی شده است.
گفتنی است طی یک سال اخیر آمریکایی‌ها همگام با سعودی‌ها با هدف ضربه به جمهوری اسلامی ایران قیمت جهانی نفت را بیش از 50 درصد کاهش دادند و همواره نیز به دنبال جلوگیری از رشد قیمت نفت هستند.